Pobieranie słów z The Free Dictionary


Do nauki języka i nie tylko, korzystam z programu Anki. Przy okazji bardzo go polecam.

Problem na jaki dzisiaj natrafiłem był taki, iż w większości decków stworzonych przez userów nie ma dźwięków i obrazków. O ile brak obrazka jeszcze przejdzie, to brak przykładu wymowy danego słowa już nie za bardzo. Jak się domyślasz znudziło mnie ciągłe przełączanie się między Anki i Google Translate czy The Free Dictionary w celu usłyszenia poprawnej wymowy danego słowa, więc postanowiłem napisać skrypt, który będzie za mnie szukał danego słowa, pobierał go w formacie mp3 i zapisywał do katalogu sounds, po czym ręcznie będę go mógł dodać gdzie zechcę, np. do Anki ;)

Skrypt wrzuciłem na githuba: TDFPronunciation. Jak z niego korzystać znajdziesz w pliku README.md.

Po pobraniu słowa, skrypt zapisze go w katalogu TDFPronunciation/sounds/. Możesz sam utworzyć katalog sounds po sklonowaniu repo, jednak nic się nie stanie gdy go nie będziesz miał, skrypt to wykryje i sam go stworzy. Przed każdym wysłaniem żądania, skrypt sprawdzi, czy czasem dane słowo nie zostało już pobrane wcześniej. Jeżeli tak, to nie będzie go znów pobierał. Dorzucam kilka screenów:





Nie wszystkie rzeczy jeszcze są dokończone, ale to co ma robić wykonuje. Jeżeli ci się podoba to zachęcam do korzystania. Jak znajdziesz jakiś błąd to daj mi znać, czy to przez githuba, maila czy poprzez komentarz na blogu.

Comments

Popular posts from this blog

GitLab - extends keyword

GitLab - trigger keyword

Managing Secrets in GitLab / Git