Mój projekt "Pamięć"

Od dłuższego czasu uczę się różnych technik, aby lepiej zapamiętywać pewne informacje. O samych technikach nie będę się rozpisywał, bo powstało dużo ciekawych książek na ten temat. Na przykład ta z której ja się uczyłem: "Tony Buzan - Pamięć na zawołanie". Polecam.

Co jednak z tym projektem? Otóż, jest pewna technika zapamiętywania, która w przyjemny sposób pomaga przy zapamiętywaniu listy zakupów, jakiś punktów, etc. Przeczytaj tę książkę to dowiesz się o co chodzi.
Z racji tego, iż musiałem w tej metodzie sam szukać jakiś słów, zapisywać je na kartce, a później sprawdzać czy wszystko jest ok, wpadłem na pomysł, aby napisać program, który pobierałby losowo słowa z pliku i wyświetlał je wraz z liczbą. I tak taż postąpiłem.
Idea programu jest bardzo prosta. Użytkownik może wyświetlać oraz dodawać słowa. Głównie umieściłem w pliku slowa.txt rzeczowniki. Nie jest ich jakoś dużo, ale jak tylko mam chwilę to dodaje nowe.

Przykładowe użycia:
python pamiec.py -l 30
wylosuje 30 randomowych słów. Każde oczywiście będzie inne.
python pamiec.py -d 'dupa,biskup,miejsce,kalendarz'
doda 4 słowa do pliku slowa.txt
python pamiec.py - d 'witam,czolem' -l 10
doda 2 slowa, a następnie wyświetli 10 randomowych słów

Jak masz jakieś propozycje co można byłoby dodać/udoskonalić to pisz śmiało. Na początku napisałem to w PyQt4, ale jakoś wolałem używać tego z linii poleceń, więc zmieniłem to. Myślałem, aby słowa znajdowały się w jakiejś prostej bazie danych ale uznałem to za bezsensowny pomysł. Dzięki temu, iż słowa trzymane są w pliku txt, możesz w każdej chwili za pomocą dowolnego edytora tekstu dodać słowa. Więcej w README i po wywołaniu
python pamiec.py --pomoc
Projekt znajdziesz na Github. Miłego korzystania!

Comments

Popular posts from this blog

GitLab - extends keyword

GitLab - trigger keyword

Managing Secrets in GitLab / Git