Posts

RandomWords 0.1.5

Jak wspomniałem we wcześniejszym wpisie , zapomniałem dodać generowanie przecinków do lorem ipsum. Dodałem to w tej poprawce i usunąłem możliwość wprowadzania maksymalnej ilości słów w zdaniu. Projekt i dokumentację znajdziesz jak zawsze na githubie lub na pypi .

RandomWords 0.1.4

Wrzuciłem właśnie nową wersję RandomWords . Dodałem generowanie lorem ipsum. Co prawda jest już w sieci moduł do pythona, który generuje lorem ipsum, ale w tym celu musi za każdym razem nawiązywać połączenie ze stroną lipsum , co może być nie wygodne w niektórych przypadkach. Przykładowy sposób użycia: >>> from random_words import LoremIpsum >>> li = LoremIpsum() >>> li.get_sentence() 'Commodo gubergren fringilla curabitur quam volutpatut.' >>> li.get_sentence(max_words=22) # random sample from 3 to 22 ;) 'Voluptua curae; facilisi mi auctormauris neque enim aliquam stet odio sedfusce porttitor magnis ultrices.' >>> li.get_sentences(max_words=5, sentences=3) 'Tortor mazim nobis ex. Luptatum assum rhoncus labore. Nequeetiam montes nibh.' >>> li.get_sentences_list(max_words=13, sentences=5) ['Torquent per duo aaenean accumsannulla magnapraesent sollicitudin eirmod duis lobortisetiam minim metusdonec.&

Konwerter Pandoc

Pandoc służy do konwertowania jednego typu dokumentu na drugi. Kiedy jest to przydatne? Na przykład wtedy, gdy piszesz dokumenty w języku Markdown , a potrzebujesz takie pliki komuś przesłać czy wstawić na stronę lub po prostu najzwyczajniej na świecie postanowiłeś przejść na dokumentowanie swojej pracy w innym języku. Nie będziesz przecież teraz tego wszystkiego przerabiał ręcznie ;) Pierwsze co należy zrobić to zainstalować Pandoc dla swojego systemu.  W fedorze zrobisz to komendą: sudo yum install pandoc Konwersja do pliku EPUB (ebook): pandoc -f markdown -t epub README.md -o docs/readme.epub Konwersja do pliku HTML: pandoc README.md -o docs/readme.html Konwersja do pliku HTML5: pandoc -S -5 README.md -o docs/readme.html Konwersja do pliku ODT : pandoc README.md -o docs/readme.odt Przy konwersji do pliku PDF  trzeba użyć innego polecenia, przynajmniej ja tak musiałem zrobić na Fedorze 16. Próbowałem poprzez pandoc , ale ciągle generował mi plik HTML... Jeśli dział

RandomWords 0.1.3

Wrzuciłem przed chwilą nową wersję RandomWords. Dodałem generowanie imion. Póki co nie jest ich za wiele bo nie całe 1.8k, ale za jakiś czas pewnie coś dorzucę ;). Przykład użycia: >>> from random_words import RandomNicknames >>> rn = RandomNicknames() >>> rn.random_nick() 'Fredrick' >>> rn.random_nick(letter='r', gender='f') 'Rene' >>> rn.random_nicks(letter='u', gender='f', count=4) ['Una', 'Uma', 'Ursula', 'Ulrica'] >>> rn.random_nicks(count=10) ['Kristy', 'Imani', 'Delbert', 'Brevyn', 'Jasmin', 'Genevieve', 'Clodagh', 'Graham', 'Sondra', 'Ed'] Moduł znajdziesz na githubie i na pypi .

RandomWords

Ostatnio potrzebne było mi wypełnić bazę testowymi danymi. Byle jakimi. Oczywiście pierwsze co to wszedłem na pierwszą lepszą stronę generującą lorem ipsum i jazda z ctrl+c, ctrl+v. Można, owszem, ale tylko wtedy gdy masz do wypełnienia mało komórek w bazie. Problem jest gdy tych komórek musisz wypełnić 100-1000. Metoda ctrl+c, ctrl+v nie jest wtedy fajna ;) Oczywiście od razu poszperałem po sieci w celu znalezienia jakiegoś ciekawego generatora słów, zdań, etc. Ale nic co spełniałoby moje oczekiwania nie znalazłem. No trudno, to zrobię swoje narzędzie. Główne założenia były takie: losowanie słowa z jakiegoś zakresu losowanie słowa zaczynającego się na pewną literę losowanie pewnej ilości słów i zwracanie ich w postaci listy losowanie pewnej ilości słów rozpoczynających się od pewnej litery Z racji tego, że chcę to wykorzystywać w różnych projektach stworzyłem paczkę  oraz udostępniłem to na githubie . Instalowanie: pip install RandomWords lub: git clone https://gi

Kill Spiders 0.1.8

Nie nie, dzisiaj bez żadnych funkcjonalności. Dokonałem tylko refaktoryzacji kodu. W najbliższym czasie pobawię się bibliotekami typu py2exe i zobaczymy jak to działa z pygame i czy serio śmiga pod windowsem ;) A póki co, grę (a właściwie to prototyp) odpala się za pomocą komendy: python start_game.py Repo: kill_spiders  

Kill Spiders 0.1.7

Pushnąłem właśnie nową wersję . Zmieniłem domyślną broń, którą była kość na białą czaszkę która ma "power 1", czyli pająk dostający taką czaszką straci 1hp. Dodałem dodatkową broń w postaci czarnej czaszki ("power 5", czyli pająk traci 5hp ;)). Na początku każdego poziomu gracz dostaje jedną czarną czaszkę. Czaszki się sumują, oprócz białych, których jest nieskończenie wiele. Dodałem również sprity dla hitowanych? spiderów. Po prostu lekko tryskają krwią. Zmieniło się również lekko sterowanie. Rzucanie białymi czaszkami znajduje się pod lewym ctrl , a rzucanie czarnymi czaszkami pod spacją . TODO: skakanie góra/dół menu highscore jakaś kolejna dodatkowa broń