Pylibmc, ultramemcache i python-memcached

Wstęp

W ubiegłym roku pisałem o ultrajsonie, który wypadł bardzo dobrze. Przedwczoraj natrafiłem na bibliotekę ultramemcache, którą również postanowiłem przetestować i sprawdzić czy jest ultra.

Do porównania wykorzystam biblioteki python-memcached oraz pylibmc. Pierwszy test odbył się standardowo poprzez odpalenie jednego procesu. Drugi natomiast z wykorzystaniem czterech procesów co znacznie przyspieszyło działanie.

Jeden proces:


python-memcached


ultramemcache


pylibmc


Cztery procesy:


python-memcached


ultramemcache


pylibmc


Wyniki

Testy wykonałem kilka razy dla każdego ze skryptów i wybrałem najlepsze wyniki dla danej biblioteki.

Był to bardzo prosty test, ale da się zauważyć spore różnice w szybkości działania tych bibliotek. W przypadku jednego procesu ultramemcache poradził sobie najlepiej, chociaż pylibmc jest tuż tuż... Jeżeli chodzi o cztery procesy to pylibmc jest zdecydowanym zwycięzcą.

Zachęcam do robienia swoich testów. Do sporządzenia wykresu skorzystałem z infogr.am. Jedno z lepszych narzędzi do sporządzania infografik z jakich korzystałem.

Update: dodałem testy dla pylibmc.

Comments

Popular posts from this blog

GitLab - extends keyword

GitLab - trigger keyword

Managing Secrets in GitLab / Git