Posts

RandomWords 0.1.3

Wrzuciłem przed chwilą nową wersję RandomWords. Dodałem generowanie imion. Póki co nie jest ich za wiele bo nie całe 1.8k, ale za jakiś czas pewnie coś dorzucę ;). Przykład użycia: >>> from random_words import RandomNicknames >>> rn = RandomNicknames() >>> rn.random_nick() 'Fredrick' >>> rn.random_nick(letter='r', gender='f') 'Rene' >>> rn.random_nicks(letter='u', gender='f', count=4) ['Una', 'Uma', 'Ursula', 'Ulrica'] >>> rn.random_nicks(count=10) ['Kristy', 'Imani', 'Delbert', 'Brevyn', 'Jasmin', 'Genevieve', 'Clodagh', 'Graham', 'Sondra', 'Ed'] Moduł znajdziesz na githubie i na pypi .

RandomWords

Ostatnio potrzebne było mi wypełnić bazę testowymi danymi. Byle jakimi. Oczywiście pierwsze co to wszedłem na pierwszą lepszą stronę generującą lorem ipsum i jazda z ctrl+c, ctrl+v. Można, owszem, ale tylko wtedy gdy masz do wypełnienia mało komórek w bazie. Problem jest gdy tych komórek musisz wypełnić 100-1000. Metoda ctrl+c, ctrl+v nie jest wtedy fajna ;) Oczywiście od razu poszperałem po sieci w celu znalezienia jakiegoś ciekawego generatora słów, zdań, etc. Ale nic co spełniałoby moje oczekiwania nie znalazłem. No trudno, to zrobię swoje narzędzie. Główne założenia były takie: losowanie słowa z jakiegoś zakresu losowanie słowa zaczynającego się na pewną literę losowanie pewnej ilości słów i zwracanie ich w postaci listy losowanie pewnej ilości słów rozpoczynających się od pewnej litery Z racji tego, że chcę to wykorzystywać w różnych projektach stworzyłem paczkę  oraz udostępniłem to na githubie . Instalowanie: pip install RandomWords lub: git clone https://gi

Kill Spiders 0.1.8

Nie nie, dzisiaj bez żadnych funkcjonalności. Dokonałem tylko refaktoryzacji kodu. W najbliższym czasie pobawię się bibliotekami typu py2exe i zobaczymy jak to działa z pygame i czy serio śmiga pod windowsem ;) A póki co, grę (a właściwie to prototyp) odpala się za pomocą komendy: python start_game.py Repo: kill_spiders  

Kill Spiders 0.1.7

Pushnąłem właśnie nową wersję . Zmieniłem domyślną broń, którą była kość na białą czaszkę która ma "power 1", czyli pająk dostający taką czaszką straci 1hp. Dodałem dodatkową broń w postaci czarnej czaszki ("power 5", czyli pająk traci 5hp ;)). Na początku każdego poziomu gracz dostaje jedną czarną czaszkę. Czaszki się sumują, oprócz białych, których jest nieskończenie wiele. Dodałem również sprity dla hitowanych? spiderów. Po prostu lekko tryskają krwią. Zmieniło się również lekko sterowanie. Rzucanie białymi czaszkami znajduje się pod lewym ctrl , a rzucanie czarnymi czaszkami pod spacją . TODO: skakanie góra/dół menu highscore jakaś kolejna dodatkowa broń

Kill Spiders 0.1.6

Image
Pushnąłem właśnie nową wersję Kill Spiders na githuba. Dodałem sprity dla martwych pająków oraz polepszyłem troszkę GAME OVER. Teraz po zabiciu pająka widać, że pająk jest martwy :) Dodatkowo spada w dół, aby oczyścić ekran. Jeżeli gracz dojdzie do momentu GAME OVER, zostanie zapytany czy chce zacząć grę od nowa czy woli skończyć. W kolejnych wersjach widziałbym dodatkowe bronie, efekty (tzw. hity spiderów) oraz jakieś proste menu i wybór od którego poziomu gracz chce zacząć ;) Albo zrobię jakiś prosty MD5 z liczb i gracz będzie mógł sobie coś takiego wkleić. Dla mniej ogarniętych zawsze jakieś utrudnienie ;>