Posts

Kill Spiders 0.1.8

Nie nie, dzisiaj bez żadnych funkcjonalności. Dokonałem tylko refaktoryzacji kodu. W najbliższym czasie pobawię się bibliotekami typu py2exe i zobaczymy jak to działa z pygame i czy serio śmiga pod windowsem ;) A póki co, grę (a właściwie to prototyp) odpala się za pomocą komendy: python start_game.py Repo: kill_spiders  

Kill Spiders 0.1.7

Pushnąłem właśnie nową wersję . Zmieniłem domyślną broń, którą była kość na białą czaszkę która ma "power 1", czyli pająk dostający taką czaszką straci 1hp. Dodałem dodatkową broń w postaci czarnej czaszki ("power 5", czyli pająk traci 5hp ;)). Na początku każdego poziomu gracz dostaje jedną czarną czaszkę. Czaszki się sumują, oprócz białych, których jest nieskończenie wiele. Dodałem również sprity dla hitowanych? spiderów. Po prostu lekko tryskają krwią. Zmieniło się również lekko sterowanie. Rzucanie białymi czaszkami znajduje się pod lewym ctrl , a rzucanie czarnymi czaszkami pod spacją . TODO: skakanie góra/dół menu highscore jakaś kolejna dodatkowa broń

Kill Spiders 0.1.6

Image
Pushnąłem właśnie nową wersję Kill Spiders na githuba. Dodałem sprity dla martwych pająków oraz polepszyłem troszkę GAME OVER. Teraz po zabiciu pająka widać, że pająk jest martwy :) Dodatkowo spada w dół, aby oczyścić ekran. Jeżeli gracz dojdzie do momentu GAME OVER, zostanie zapytany czy chce zacząć grę od nowa czy woli skończyć. W kolejnych wersjach widziałbym dodatkowe bronie, efekty (tzw. hity spiderów) oraz jakieś proste menu i wybór od którego poziomu gracz chce zacząć ;) Albo zrobię jakiś prosty MD5 z liczb i gracz będzie mógł sobie coś takiego wkleić. Dla mniej ogarniętych zawsze jakieś utrudnienie ;>

Kill Spiders 0.1.5

Wrzuciłem przed chwilą na githuba nową wersję Kill Spiders 0.1.5. Zmieniłem tło, bohatera ;), dodałem trochę pająków, a jednego nawet usunąłem! Dodałem też dźwięki gdy bohater rzuca bronią oraz gdy pająk nią obrywa. Jako BGM posłużył mi ten track . W kolejnej wersji dodam obrazki dla martwych pająków, jakiś dźwięk podczas umierania i może dodatkowe bronie dla bohatera. Ciekawe kiedy się ogarnę i stworzę menu oraz jakiś sensowniejszy GAME OVER . Ale nie napalam się zbytnio na to, chciałem zrobić prostą gierkę, dzięki której poznam podstawy pygame.

Kill spiders! (pygame)

Postanowiłem poznać trochę bardziej bibliotekę pygame . Pierwsze efekty można zobaczyć tutaj: kill_spiders . Póki co, nie skupiałem się na rzeczach typu ładne menu, efekty etc. Na dniach powinienem coś dorobić. P.S. Głos pod czarownicę zaoferowała już moja dziewczyna :)